Plutselig lyst

Plutselig lyst

onsdag 10. oktober 2012

Ikke helt A4

.





Da Bjørnar Sollie ble invitert til å delta i Plutselig Åpent, ga vi ham stikkordene ikke helt A4. Det synes vi passer godt til både kunsten og mannen.

Dette er hva han sier om arbeidene han stiller ut:

Jeg ser det digitale kameraet og pcen som en mulighet til å utforske det grafiske utrykket og komposisjoner, en kan uten de store midlene leke å lære seg veldig mye selv om det der også kan stoppe opp, hvis en blir for opptatt av teknikk og glemmer innhold.






 

Å jobbe med det fotografiske gjennom digitalkameraer har så store begrensninger og kvalitetsfall i forhold til det analoge fotografiet. Det å kunne skyte mange bilder og så rette de opp digitalt, er en vei jeg har forlatt. Alle arbeidene i bildekollasjen er skapt i en læringsprosess, og det er slik jeg ser på bildene også.

Ideene og innholdet i dem, er nok noe jeg vil ta med meg videre inn i malingens verden, også.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar