Plutselig lyst

Plutselig lyst

fredag 5. juli 2013

Grace-Jane Holmberg: skulptur i tre

.
Fra monteringen til utstillingen "Plutselig Naken".

 
Jeg har en sterk lidenskap for treverk. Kjenne på, lukte, se, og ikke minst forme i treverk. Treet lever selv om det blir hugget ned. Det kan temmes inn i en fast form, men allikevel endre seg i forhold til omgivelsene.
Skulpturene mine har ofte eksistens og relasjon som tema.
Levd liv.

Ved å skjære i våt hel ved, blir arbeidet en reise, der treets egenskaper gjør at skaperprosessen stadig tar nye veier. Jeg bruker treets egenskaper som grunnlag og leter etter den formen som allerede skjuler seg i emnet. 
 
Jeg tar utgangspunkt i den nakne kroppen og forsøker å formidle følelser gjennom å fordreie kroppsdeler, lage kontraster i både tekstur og med tre mot metall. 
 
Mine skulpturer er veldig taktile og det er ment å oppleve dem ved å kjenne på, lukte på, så vel som å se dem. Opplevelse er samspill mellom sanser.

Se flere arbeider bloggen Amazed by grace


-->

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar