Plutselig lyst

Plutselig lyst

lørdag 15. desember 2012

Gro Midttun

.



- Jeg har fotografert analogt og jobbet i eget mørkerom i veldig mange år. Det har blitt endel bilder i dokumentar/reportasjetradisjon, noe jeg liker godt. Jeg har laget en utstilling med "Cubanske øyeblikk" og gitt ut to bøker, "Verden på Varden" og "Vidaråsen - livet i en Camphill-landsby" for noen år siden. Bildene derfra ble utstillinger i Tønsberg og Sandefjord.
For ett par år siden gikk jeg gradvis over i "den digitale fotoverden" og mørkerommet ble nettop avviklet.
Jeg fotograferer endel landskap, helst forenklet til det nesten abstrakte, men jeg liker også å se på detaljer i stein, trær, - alt mulig egentlig.
Vinter og kulde er nok min beste årstid for foto.

Utdanning: Jeg har flere år med søm/tekstilforming, kunst- og håndverkskole, Oslo fotokunstskole og mange workshops med bl.a Morten Krogvold og Herdis Maria Siegert. Herdis Maria, som nettop gikk bort, har betydd mye for meg.

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar